Πέμπτη  21  Μαΐου  2020

Καλημέρα παιδιά!
Συνεχίζουμε δυναμικά τις δραστηριότητές μας.

ΓΛΩΣΣΑ

Aφού μιλήσαμε για τις άκλιτες λεξούλες τα επιρρήματα, σήμερα θα μιλήσουμε για κάποιες άλλες άκλιτες λεξούλες τους

Σ Υ Ν Δ Ε Σ Μ Ο Υ Σ!!

Ονομάζονται σύνδεσμοι γιατί συνδέουν:

  • λέξεις, π.χ. : μολύβι  και  γόμα

  • φράσεις, π.χ.  : στο βουνό  ή  στη θάλασσα;

  • προτάσεις, π.χ. : Περίμενα  αλλά   δεν ήρθες!

  • Οι σύνδεσμοι ανάλογα με αυτό που δηλώνουν χωρίζονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

Είδη

Σύνδεσμοι

Α. Παρατακτικοί

1. Συμπλεκτικοί

και/κι, ούτε, μήτε (και ουδέ, μηδέ

σε παλαιότερα κείμενα)

2. Διαχωριστικοί

ή, είτε

3. Αντιθετικοί

αν και, αλλά, μα, παρά, όμως,

ωστόσο, ενώ, μολονότι, μόνο (που)

4. Συμπερασματικοί

λοιπόν, ώστε, άρα, επομένως, οπότε

5. Επεξηγηματικός

δηλαδή

 

Β. Υποτακτικοί

6. Ειδικοί

πως, που, ότι

7. Χρονικοί

όταν, ενώ, καθώς, αφού, αφότου, πριν (πριν να), μόλις, προτού, ώσπου, ωσότου

8. Αιτιολογικοί

γιατί, επειδή, αφού, τι (ποιητικό)

9. Υποθετικοί

αν/εάν, άμα

10. Τελικοί

να, για να

11. Αποτελεσματικοί

ώστε (να), που

12.Εναντιωματικοί /παραχωρητικοί

αν και, ενώ, μολονότι

13. Ενδοιαστικοί (ή διστακτικοί)

μη(ν), μήπως

14. Συγκριτικός

παρά

15. Βουλητικός

να

Πατήστε στην εικόνα και παρακολουθήστε την κυρία Ράνια που μας μιλάει για τους  ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ:

Και λίγη εξάσκηση με το

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  

Λύνουμε στο τετράδιο Μαθηματικών τα προβλήματα :

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

ΙΣΤΟΡΙΑ  

Θυμόμαστε το κεφ. 16 «Ο περσικός κίνδυνος»

Μπορείτε να το διαβάσετε κι ΕΔΩ (πατήστε στην εικόνα)

Απαντάμε  στην ερώτηση : «Ποια ήταν η αιτία και ποια η αφορμή των περσικών πολέμων;» (τετράδιο Πρόχειρο)

Δοκίμασε τις γνώσεις σου λύνοντας το σταυρόλεξο!!  

Πατήστε στη εικόνα

 

Να έχετε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!

 

 

Δευτέρα  18  Μαΐου  2020

Καλή εβδομάδα παιδιά!
Συνεχίζουμε δυναμικά τις δραστηριότητές μας.

ΓΛΩΣΣΑ

Διαβάζουμε το κείμενο  «Οι μύθοι και η ελιά», 7η ενότητα «Η ελιά» τεύχος β΄.

Όποιος δεν έχει το βιβλίο  σπίτι μπορεί να το διαβάσει κι ΕΔΩ (Πατήστε  στην εικόνα)

Αφού διαβάστε  και τα δύο κείμενα, να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις (τετράδιο Γλωσσικών). Απαντώντας ολοκληρωμένα έχετε φτιάξει την Περίληψη του κειμένου:

  • Πώς γνώρισαν οι άνθρωποι την ελιά, σύμφωνα με τον αρχαίο μύθο;

  • Ποιος ήταν ο Αρισταίος και ποιες γνώσεις πρόσφερε στους ανθρώπους σύμφωνα με τον μύθο ;

Ας κάνουμε λίγη εξάσκηση στην ορθογραφία του μαθήματος!

Πατήστε πάνω στις εικόνες!

 

 

Ας μιλήσουμε για τα ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ!!

ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ  είναι οι άκλιτες λέξεις που συνοδεύουν τα ρήματα και μας δίνουν πληροφορίες για τον τόπο, τον χρόνο, τον τρόπο, την ποσότητα.

Πατήστε στις εικόνες:

Μπορείτε επίσης  να παρακολουθήσετε  και την κυρία Ράνια που μας μιλάει για τα επιρρήματα:

 

Ας κάνουμε και λίγη εξάσκηση με το:

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ας θυμηθούμε το κεφ. 22 “Διαχειρίζομαι δεκαδικούς αριθμούς”. Όποιος δεν έχει το βιβλίο σπίτι μπορεί να διαβάσει κι εδώ:

 

Ας κάνουμε λίγη εξάσκηση κι εδώ: ( για τις μετατροπές ανατρέξτε στη σκαλίτσα των μετατροπών

 

Πατήστε στο ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

 

ΜΕΛΕΤΗ

Ας θυμηθούμε τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Ηπείρου!!

Πατήστε στις εικόνες!!

 

Δώστε τον καλύτερο εαυτό  σας!!

 

 

Πέμπτη  14  Μαΐου  2020

 

ΓΛΩΣΣΑ

Καλημέρα παιδιά! Συνεχίζουμε με τα Επίθετα! Όμως αυτή τη φορά θα

θυμηθούμε τα ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ, τα οποία μπορεί να είναι και

Αριθμητικά Επίθετα: τέσσερα ποτήρια – τρίτος όροφος  ή

Αριθμητικά  ουσιαστικά: μια δωδεκάδα ποτήρια – καμιά εικοσαριά άτομα!!! (πατήστε στις εικόνες)

 

 

Πατήστε στην εικόνα και παρακολουθήστε την κυρία Ράνια που μας μιλάει για τα ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ:

Και λίγη εξάσκηση στο

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ας κάνουμε μια επανάληψη στην 3η ενότητα.

Ανοίξτε το φυλλάδιο εργασίας και για όποια απορία έχετε, αν κάτι δε θυμάστε , ανατρέξτε στο τετράδιο των Μαθηματικών σας ή  μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου!

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  

Να έχετε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!

 

 

 

Δευτέρα  11   Μαΐου  2020

Καλή εβδομάδα παιδιά!

Ας ξεκινήσουμε δυνατά και με όρεξη!!

ΓΛΩΣΣΑ   

Διαβάζουμε το κείμενο «Ο εξάχρονος ήρωας της Ορλεάνης», τεύχος  β΄. Όποιος δεν έχει το βιβλίο σπίτι, μπορεί να το διαβάσει κι ΕΔΩ (πατήστε στην εικόνα)

  • Αφού διαβάστε  το κείμενο να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις (τετράδιο Γλωσσικών). Απαντώντας ολοκληρωμένα έχετε φτιάξει την Περίληψη του κειμένου:

  1. Τι το σπουδαίο έκανε ο Ντεαμόντε Λοβ; Πού και πότε έγινε;

  2. Πώς αντιμετώπισαν την πράξη του οι εφημερίδες;

 

  • Ας  θυμηθούμε τα ΕΠΙΘΕΤΑ!!! (πατήστε στις εικόνες)

 

Πατήστε στην εικόνα και παρακολουθήστε την κυρία Ράνια να μας μιλάει για τα ΕΠΙΘΕΤΑ:

  • Και λίγη εξάσκηση:

    Να κλίνεις στο τετράδιο Γλωσσικών:

          ο δυνατός  άνεμος

      η δυνατή  φωνή

                                              το δυνατό  αγόρι, κορίτσι (διαλέχτε)

  • Πατήστε στη εικόνα για λίγη εξάσκηση στην ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ!!

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

 

  • Θυμόμαστε το κεφ. 11 «Σπάρτη: Η ζωή στην πόλη»Μπορείτε να το διαβάσετε κι ΕΔΩ (πατήστε στην εικόνα)

    Απαντάμε  στην ερώτηση : «Αφού διαβάσεις το παράθεμα 3, γράψε στο τετράδιό σου τι έλεγε η μάνα Σπαρτιάτισσα στον πολεμιστή γιο της και τι εννοούσε με αυτό; Γιατί το έλεγε;» (τετράδιο Πρόχειρο)

  • Θυμόμαστε το κεφ. 22 «Η καθημερινή ζωή και

    η εκπαίδευση των Αθηναίων»

    Μπορείτε να το διαβάσετε κι ΕΔΩ(πατήστε στην εικόνα)

Απαντάμε  στην ερώτηση : “Πώς μάθαιναν τα παιδιά γράμματα στην αρχαία Αθήνα;”  (τετράδιο Πρόχειρο)

Και τώρα που ξέρεις τόσα πολλά, θέλεις να γίνεις εκατομμυριούχος;; Δοκίμασε και θα δεις!!

 

ΜΕΛΕΤΗ

Πατήστε στις εικόνες   και ας θυμηθούμε τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας!!!

 

Δώστε τον καλύτερο εαυτό  σας!!

 

 

 

Πέμπτη  7   Μαΐου  2020

ΓΛΩΣΣΑ   

Αυτές τις δραστηριότητες παιδιά θα τις αφιερώσουμε στη γιορτή της μητέρας που γιορτάζεται φέτος την Κυριακή 10 Μαΐου.

Η μέρα αυτή καθιερώθηκε ύστερα από πολλές προσπάθειες της  Ann Reeves Jarvis  και σκοπό είχε να προωθηθεί η  ε ι ρ ή ν η  έτσι ώστε καμία μανούλα να μη χάνει τα παιδιά της από τον πόλεμο! Η αγάπη της μάνας για  τα παιδιά της είναι πολύ μεγάλη, τη συναντάμε παντού στη φύση, σε ανθρώπους αλλά και σε ζώα, γι’ αυτό και την έχουν υμνήσει όλοι: λογοτέχνες, ποιητές, ζωγράφοι, καλλιτέχνες!

Θα διαβάσουμε λοιπόν από το Ανθολόγιό μας το κείμενο του Ρούντο Μόριτς «Πώς βάφτηκαν τα αστεράκια κόκκινα» όπου θα δούμε τη γενναιότητα και αυτοθυσία  της μαμάς ελαφίνας προκειμένου να προστατεύσει το μικρό της ζαρκαδάκι.

Όποιος δεν έχει το βιβλίο  σπίτι μπορεί να το διαβάσει κι ΕΔΩ (Πατήστε  στην εικόνα)

Στο τετράδιο Γλωσσικών διάλεξε και γράψε την 1η ή τη 2η δραστηριότητα, αν όμως θέλεις μπορείς να γράψεις και τις δύο.

Δραστηριότητες:

  1. Τα ζώα υπερασπίζονται τα μικρά τους, όταν κινδυνεύουν. Μπορείς να διηγηθείς παρόμοιες ιστορίες;

  2. Περιγράφω ένα περιστατικό που δείχνει την αγάπη της μητέρας μου για μένα.

Επίσης μπορείς να φτιάξεις μια ακροστιχίδα με το όνομα της μητέρας σου. π.χ. αν τη μαμά σου τη λέγανε  ΑΝΝΑ:

Α γαπημένη

Ν οστιμούλα

                      Ν α με φώναζε λιγότερο!

               Α χ, πόσο την αγαπώ !

 

  • Πατήστε πάνω στην εικόνα και δείτε πώς θα μπορέσετε να φτιάξετε αυτή την καρτούλα με πολύ απλά υλικά που έχετε στο σπίτι!!

  • Θέλετε να μάθετε να ζωγραφίζετε εύκολα αυτές τις κάρτες;; Παρακολουθήστε τα βήματα στα  παρακάτω βίντεο. Για κάθε ζωγραφιά πατήστε στις εικόνες!!

 

 

ΜΕΛΕΤΗ

Πατήστε στις εικόνες   και ας θυμηθούμε τους νομούς και τις πρωτεύουσες :

της Δυτικής Μακεδονίας

Δώστε τον καλύτερο εαυτό  σας!!

Καλό Σαββατοκύριακο!!

 

 

Δευτέρα  4   Μαΐου  2020

 

Καλημέρα παιδιά και καλό μήνα!! 

 

Συνεχίζουμε λοιπόν με χαρά και περισσότερη ενέργεια τις δραστηριότητές μας, μιας και το καλοκαιράκι αρχίζει πια να “μυρίζει”!!

 

ΓΛΩΣΣΑ

Διαβάζουμε το κείμενο  «Ο αδελφός της Ασπασίας», 6η ενότητα «Ιστορίες παιδιών» τεύχος β΄, σελ. 58.

Όποιος δεν έχει το βιβλίο  σπίτι μπορεί να το διαβάσει πατώντας πάνω στην εικόνα!

Αφού διαβάστε  το κείμενο να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις (τετράδιο Γλωσσικών). Απαντώντας ολοκληρωμένα έχετε φτιάξει την Περίληψη του κειμένου:

  • Τι πίστευε ο Δαμιανός, όταν ήταν μικρότερος, για τη συμπεριφορά των γονιών του απέναντι στον ίδιο και την Ασπασία;

  • Ποια είναι τα πραγματικά του συναισθήματα για την Ασπασία;

Σήμερα θα μιλήσουμε πάλι για τις αντωνυμίες. Οι αντωνυμίες λοιπόν που είναι όπως ξέρουμε μέρη του λόγου  χρησιμοποιούνται αντί των ονομάτων.
Χωρίζονται στις παρακάτω κατηγορίες: 

  1. προσωπικές: εγώ,εσύ,αυτός-ή-ό (μου,σου, τουτης)

  2. κτητικές : δικός,ή,ό μου, σου του

  3. αυτοπαθείς : ο εαυτός μου,σου,του.

  4. Οριστικές: ίδιος, η ίδια, το ίδιο, ίδιος, η ίδια, το ίδιο

  5. Δεικτικές:αυτός-ή-ό, εκείνος-ή-ο, τόσος-η-ο

  6. Αναφορικές: που, ο οποίος-α-ο, ό,τι

  7. Ερωτηματικές: τι, ποιος-α-ο, πόσος-η-ο,

  8. Αόριστες: ένας/μια/ένα, κάποιος-α-α, κανείς, κάτι

Μπορείτε να δείτε και αυτόν τον πίνακα:

 

Επίσης μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο από το κανάλι της κυρίας Ράνιας (είναι πολύ ωραίο)!  

https://www.youtube.com/watch?v=QVrf174gY7c&list=PLTA-RbiIgTnYjLKWGb_VN0P3hSXCnZkTn&index=4

Ας κάνουμε και λίγη εξάσκηση εδώ: 

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 

Ας  κάνουμε λίγη εξάσκηση στις ΠΡΟΣΘΕΣΕΙς και ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ.

                                                       Ανοίξτε το ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΕΛΕΤΗ

Θυμόμαστε τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας

Πατήστε πάνω στην εικόνα και ακολουθήστε τις οδηγίες του παιχνιδιού!

 

Ας  θυμηθούμε και πάλι τη Θράκη!! Πατήστε πάνω στις εικόνες και θυμηθείτε  τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Θράκης!

 

Πέμπτη  30   Απριλίου  2020

ΓΛΩΣΣΑ

Συνεχίζουμε την ανάγνωση του β΄μέρους «Στάση βροχοσταλίδων» (συνέχεια) σελ.61

Όποιος δεν έχει το βιβλίο  σπίτι μπορεί να το διαβάσει κι ΕΔΩ (πατήστε στην εικόνα)

 

Αφού διαβάστε  το κείμενο να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις (τετράδιο Γλωσσικών). Απαντώντας ολοκληρωμένα έχετε φτιάξει την Περίληψη του κειμένου:

  • Ποιοι άλλοι ανέλαβαν δράση, εκτός από τις βροχοσταλίδες;

  • Με ποιους τρόπους αποφάσισαν να βοηθήσουν το περιβάλλον;

  • Ποια ήταν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους;

 

Ας θυμηθούμε τις Κτητικές Αντωνυμίες! (Πατήστε στην εικόνα)

(Πατήστε στην εικόνα)

 

Αγόρασε μια τσάντα της Κατερίνας (της= άρθρο γιατί συνοδεύει το ουσιαστικό Κατερίνα)

Η γιαγιά της έδωσε ένα κουλούρι. (της= προσωπική αντωνυμία γιατί συνοδεύει το ρήμα: έδωσε)

Πήγε μια βόλτα με το ποδήλατό της. ( της= κτητική αντωνυμία, είναι δικό της και είναι μετά το ουσιαστικό

Και λίγη εξάσκηση ΕΔΩ

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μπορείς  να πατήσεις πάνω στην εικόνα και να παίξεις ένα ευχάριστο παιχνίδι

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 

Θυμόμαστε τους αριθμούς ως το 20.000. Κεφ. 4, σελ. 14,15. Όποιος δεν έχει το βιβλίο  σπίτι μπορεί να το διαβάσει πατώντας στην εικόνα:

Ας  κάνουμε  λίγη εξάσκηση:

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

Μπορείτε να διασκεδάσετε με αυτά τα ευχάριστα παιχνίδια!! (Πατήστε στις εικόνες!!

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

  • Θυμόμαστε το κεφ. 10 «Σπάρτη: Η κοινωνία και το  πολίτευμα»

Μπορείτε να το διαβάσετε κι ΕΔΩ (πατήστε στην εικόνα)

Απαντάμε  στην ερώτηση : «Ποιοι μπορούσαν  να πάρουν μέρος στις συζητήσεις  που  γίνονταν στην Απέλλα; Γιατί νομίζεις ότι δεν επιτρεπόταν να συμμετέχουν όλοι;» (τετράδιο Πρόχειρο)

 

  • Θυμόμαστε το κεφ. 21 «Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή»

Μπορείτε να το διαβάσετε κι ΕΔΩ (πατήστε στην εικόνα)

Απαντάμε  στην ερώτηση : «Αφού διαβάστε το παράθεμα 1 που μας μιλάει για την προσωπικότητα του Περικλή, γράψτε  ποια στοιχεία της προσωπικότητάς του σας έκαναν εντύπωση και γιατί;» (τετράδιο Πρόχειρο)

Πατήστε πάνω στις εικόνες για να παίξετε ευχάριστα παιχνίδια!

 

 

Καλό κι ευχάριστο  Σαββατοκύριακο!!

ΚΑΛΗ  ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 

 

 

Δευτέρα  27   Απριλίου  2020

Καλημέρα παιδιά και καλή εβδομάδα.

Πόσο γρήγορα τελείωσαν οι διακοπές του Πάσχα. Μπορεί βέβαια να μην είμαστε ακόμα στο αγαπημένο μας σχολείο αλλά το ευχάριστο είναι ότι είμαστε όλοι υγιείς και  σύντομα θα ξαναβρεθούμε στις τάξεις μας.

Γι αυτό λοιπόν  ας συνεχίσουμε τις δραστηριότητές μας οι οποίες θα αφορούν τη σημερινή ημέρα 27/04 αλλά και την αυριανή 28/04. Τις εργασίες σας βέβαια μπορείτε να τις στέλνετε ακόμα και την Τετάρτη που θα πάρετε τις καινούριες.

Πάμε δυνατά και με όρεξη!

 

ΓΛΩΣΣΑ

Πριν από λίγες μέρες στις 22 Απριλίου ήταν η Παγκόσμια ημέρα της Γης. Η Γη είναι το σπίτι μας και γι’ αυτό τον λόγο πρέπει να την προστατεύουμε. Να τη διατηρούμε καθαρή και ασφαλή για να μπορέσουμε να ζήσουμε καλά εμείς και οι επόμενες γενιές  τώρα και στο μέλλον. Υπάρχουν πολλές περιβαλλοντικές οργανώσεις και πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Η Γη μας κινδυνεύει; και από τι; Κίνδυνοι για το περιβάλλον είναι: η ρύπανση της ατμόσφαιρας, η μόλυνση των θαλασσών, ωκεανών, η αύξηση της θερμοκρασίας της γης με συνέπεια την ξηρασία , η χρήση φυτοφαρμάκων στη διατροφή μας και πολλά άλλα.

Με αφορμή τις σκέψεις μας για μια καθαρή και ασφαλή γη ας θυμηθούμε το μάθημα «Στάση βροχοσταλίδων», ενότητα «Εμένα με νοιάζει…» τεύχος α΄, σελ. 58.

Όποιος δε έχει το βιβλίο   σπίτι μπορεί να το διαβάσει κι εδώ. Πατήστε στην εικόνα.

 

Αφού διαβάστε  το κείμενο να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις (τετράδιο Γλωσσικών):

  • Ποια απόφαση πήραν οι βροχοσταλίδες; Πότε και πού συνέβη αυτό;

  • Τι τις οδήγησε σε αυτή την απόφαση;

  • Ποια ήταν τα πρώτα αποτελέσματα των ενεργειών τους;

Ας θυμηθούμε τις Προσωπικές Αντωνυμίες!

Πατήστε  ΕΔΩ

Πώς ξεχωρίζω τους αδύνατους τύπους της προσωπικής αντωνυμίας με τα άρθρα;

Πατήστε  ΕΔΩ

Είπε του Γιώργου να έρθει σπίτι. (του=άρθρο  γιατί συνοδεύει το ουσιαστικό: Γιώργος)

Η Μαρία  του είπε να έρθει σπίτι. (του= προσωπική αντωνυμία  γιατί συνοδεύει το ρήμα: είπε)

Και λίγη εξάσκηση  ΕΔΩ   

Μπορείς να παίξεις ένα ευχάριστο παιχνίδι με τις αντωνυμίες και τα άρθρα.

Πατήστε στην εικόνα 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Θυμόμαστε το κεφ.14, «Διαχειρίζομαι προβλήματα».

Να λύσεις αυτά τα προβλήματα. (Εάν δεν μπορείς να γράψεις πάνω στο φύλλο εργασίας, μπορείς να τα αντιγράψεις στο τετράδιό σου και να τα λύσεις εκεί.)

Πατάμε ΕΔΩ

 

Δώστε τον καλύτερο εαυτό  σας!!

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ  ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Τι θα λέγατε να διασκεδάσουμε δημιουργικά αυτές τις όμορφες μέρες του Πάσχα;;

  1. Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε πώς θα φτιάξετε ΕΥΚΟΛΑ και με υλικά που έχετε σπίτι σας

  • αυτά τα όμορφα κοτοπουλάκια

  • κι εδώ για όμορφους σελιδοδείκτες-κουνελάκια!!

 

  • κι εδώ υπέροχα πουλάκια

 

2. Αφού έχετε διαβάσει  Τα Άγια Πάθη , από το κείμενο που σας έχει δώσει ο κος Θανάσης

  • μπορείτε τώρα να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας με αυτό το ωραίο ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ (πατήστε στην εικόνα)

 

  • Μπορείς να βάλεις τα Πάθη του Χριστού στη σωστή χρονολογική

σειρά;;

 

  • Τι λες για ένα παιχνίδι ΜΝΗΜΗΣ;;

  • Τι ξέρεις για τα έθιμα του Πάσχα;; Δοκίμασε εδώ:

ΚΑΛΕΣ   ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ  ΔΙΑΚΟΠΕΣ!!

 

 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ  6  ΑΠΡΙΛΙΟΥ

 

Καλημέρα παιδιά και καλή εβδομάδα

Ας  συνεχίσουμε λοιπόν με τις δραστηριότητές μας οι οποίες θα αφορούν όλη την εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορείτε να ασχολείστε με τις εργασίες του κάθε μαθήματος και να τις στέλνετε όλη τη διάρκεια  αυτής της εβδομάδας, δηλ. μέχρι και την Παρασκευή!

Πάμε δυνατά και με όρεξη!

 

ΓΛΩΣΣΑ

Διαβάζουμε έναν όμορφο μύθο από τον αρχαίο Έλληνα μυθοποιό, δηλαδή τον παραμυθά  Αίσωπο!   Οι μύθοι του είναι απλοί, σύντομοι, ζωντανοί, παρμένοι μέσα από την καθημερινή ζωή και τη φύση και έχουν το χαρακτηριστικό της διδακτικότητας, δηλαδή στο τέλος πάντα υπάρχει ένα δίδαγμα  που μας υποδεικνύει ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος!!

Ο μύθος  λοιπόν  που θα διαβάσετε θα είναι σε μορφή κόμικ. Ξέρετε όλοι βέβαια τι είναι τα κόμικς αφού όλοι φαντάζομαι έχετε διαβάσει πολλές ωραίες ιστορίες σε μορφή εικόνων! Έτσι η ανάγνωση είναι πιο ξεκούραστη και πιο ευχάριστη!

Πατήστε στην εικόνα για να διαβάσετε τον  μύθο

Η αποστολή σας είναι:

  1. Αφού διαβάσετε π ρ ο σ ε κ τ ι κ ά την ιστορία του λιονταριού και του αγριογούρουνου να απαντήσετε στις ερωτήσεις: (τετράδιο Γλωσσικών)

  • Για ποιο λόγο τσακώθηκαν το λιοντάρι και το αγριογούρουνο;

  • Ποια ήταν η κατάληξη αυτού του ανταγωνισμού τους;

  • Ποιο νομίζεις ότι  είναι το δίδαγμα αυτού του όμορφου  μύθου;

 

  1. Φτιάχνω οικογένειες λέξεων με παραγωγή και σύνθεση.   Θυμάμαι:

αρχική λέξη: φως.

παράγωγες:  (λέξεις  που προκύπτουν από την αρχική αν προσθέσω διαφορετική κατάληξη) : φωτίζω, φωτιά, φωτάκι φωτεινός, φωτιστικός

σύνθετες: (λέξεις  που προκύπτουν με την σύνθεση της αρχικής και άλλης μια λέξης): φωτογραφία, φωτογραφίζω, σεληνόφως, φωτογράφος, κατάφωτος

Μπορείτε να κάνετε το ίδιο με τις λέξεις: μύθος,  φίλος,  αγαπώ    (τετράδιο Γλωσσικών)

 

Θέλεις κι εσύ να φτιάξεις ένα κόμικ;;

Είναι πολύ απλό!!

1ο Βήμα: Σκέφτεσαι μια ιστορία που θες να διηγηθείς .

2ο Βήμα: Σε μια λευκή σελίδα είτε από το τετράδιό σου είτε από ένα χαρτί Α4 φτιάχνεις κουτάκια. Συνήθως σε μια σελίδα χωράνε 4-6 κουτάκια. Αν έχεις να μας διηγηθείς πολλά χρησιμοποίησε και άλλη σελίδα!!

 3ο Βήμα : Με τα μολύβια σου, τις μπογιές και τις γόμες σου  ζωγραφίζεις την ιστορία σου με τη χρονική σειρά που διαδραματίζεται το γεγονός!

4ο Βήμα: Πρέπει οι ήρωές σου να μας μιλάνε!! Φτιάξε τα απαραίτητα συννεφάκια πάνω από κάθε ήρωα για να «ακούσουμε» τα λόγια του/της!!

Περιμένω πώς και πώς να διαβάσω τα υπέροχα κόμικς σας!!!

Πάρτε μια ιδέα πώς έφτιαξαν κόμικς τα παιδάκια από ένα άλλο Δημοτικό σχολείο!

 

 

Kαι  λίγες πληροφορίες για τον ΑΙΣΩΠΟ:

Πατήστε στην εικόνα:

Μπορείτε να παρακολουθήσετε κάποιους από τους μύθους του Αισώπου εδώ:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Θυμόμαστε την στρογγυλοποίηση των δεκαδικών αριθμών.

Στρογγυλοποιώ προς τον μικρότερο ακέραιο όταν το δεκαδικό μέρος είναι 0,1,2,3,4.

π.χ. 2,3 = 2 –/   0, 4= 0    -/    18,3 =18

Στρογγυλοποιώ προς τον μεγαλύτερο ακέραιο όταν το δεκαδικό μέρος είναι 5,6,7,8,9.

π.χ.  2,5 =3   -/   0,7 = 1   -/  18,8 = 19

(Έχω στο νου μου τα €υρώ για εύκολους υπολογισμούς)

Και  λίγη εξάσκηση 

ΕΔΩ

 

  • Συγκρίνω δεκαδικούς αριθμούς.

    Θυμάμαι: Συγκρίνω πρώτα τα ακέραια μέρη και μετά τα δεκαδικά ψηφία

    π.χ   3, 56  > 2,984    – /    12,35 < 12, 5     -/   7,09 = 7,090

    (Έχω στο νου μου τα €υρώ για εύκολους υπολογισμούς)

    Και  λίγη  εξάσκηση

  • ΕΔΩ

  • Διατάσσω τους δεκαδικούς κατά αύξουσα σειρά, δηλαδή από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο.

Και  λίγη  εξάσκηση

ΕΔΩ

 

        ΙΣΤΟΡΙΑ  

Πώς περνούσαν τον ελεύθερο χρόνο τους τα παιδιά στην Αρχαία Ελλάδα;
Τι παιχνίδια έπαιζαν; Δες μερικά από τα δημοφιλέστερα παιχνίδια της αρχαιότητας για να ανακαλύψεις ότι μερικά πράγματα μένουν ίδια… στους αιώνες!

        Πατήστε στον σύνδεσμο:  ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Παίζουμε 

ΕΔΩ

Δώστε τον καλύτερο εαυτό  σας!!

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Kαλά μου παιδιά, έφτασε και η Παρασκευή! Μπορεί να μην μας κάνει εντύπωση τώρα πια η προσμονή αυτής της μέρας –που πριν από λίγο καιρό την περιμέναμε πώς και πώς- αλλά παρ’όλα αυτά εμείς ας συνεχίσουμε να χαιρόμαστε για το Σαββατοκύριακό μας γιατί  ε! δεν καθόμαστε κιόλας!!..δουλεύουμε έστω κι απ’ το σπίτι!! Και τώρα που είπα «δουλεύουμε» αξίζετε πολλά πολλά

Σ Υ Γ Χ Α Ρ Η Τ Η Ρ Ι Α  και Μ Π Ρ Α Β Ο για τις υπέροχες εργασίες σας!! Η συμμετοχή σας είναι συγκινητική και είμαστε πολύ περήφανοι όλοι οι δάσκαλοι   γιατί είστε

Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Α  παιδιά!!   

Δε θα ήθελα λοιπόν να σας κουράσω για το Σαββατοκύριακο αλλά να σας αφήσω να το περάσετε ευχάριστα και δημιουργικά (είδατε τι ωραία το «έφερα»).

              Χτες λοιπόν ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου! Καθιερώθηκε πριν από 52 χρόνια (1966), στις 2 Απριλίου, ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805).  Σκοπός αυτού του θεσμού είναι να τονώσει την αγάπη μας για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή μας στα παιδικά βιβλία!

Μπορείτε λοιπόν να επισκεφτείτε έναν πολύ όμορφο διαδικτυακό τόπο τον

Μικρό Άναγνώστη             

                          (πατάω στο εικονίδιο «ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ»)

για να διαβάσετε αλλά και να ακούσετε ταυτόχρονα μέσα από  μια μεγάλη ποικιλία βιβλίων!

Διάλεξα για το Σαββατοκύριακο να  διαβάσετε το έργο της Crowther Kitty ,

                   «Ο μαύρος κότσυφας κι ο άσπρος γλάρος»

Ο Ιάκωβος, ο μαύρος κότσυφας, θέλει να δει τη θάλασσα όσο τίποτε άλλο! Εκεί, συναντάει τον Τζίμη, τον άσπρο γλάρο, που τον προσκαλεί στο χωριό του στην ακροθαλασσιά. Γίνονται καλοί φίλοι, όμως….

Διαβάστε και ακούστε ταυτόχρονα την ιστορία!

Πατήστε στην εικόνα

Σε  περίπτωση που δεν μπορείτε να ακούσετε την ιστορία μπορείτε να τη διαβάσετε

ΕΔΩ

Η αποστολή σας είναι, αφού ακούστε ή διαβάστε π ρ ο σ ε κ τ ι κ ά  την ιστορία, να απαντήστε ολοκληρωμένα  στις παρακάτω ερωτήσεις: (τετράδιο Γλωσσικών)

  • Γιατί οι κάτοικοι του χωριού δεν συμπαθούσαν τον κότσυφα;

  • Ποια ήταν η αντίδραση του Τζίμη όταν είδε λυπημένο τον φίλο του;

  • Πώς άλλαξε η συμπεριφορά των άλλων γλάρων απέναντι στον κότσυφα;

  • Τι πιστεύεις για τη συμπεριφορά των άλλων γλάρων απέναντι στον κότσυφα; Συμφωνείς, διαφωνείς και γιατί;

Μπορείτε να μάθετε για τη ζωή του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν ο οποίος ήρθε στη Ελλάδα, τον Μάρτη του 1841. Λάτρεψε τον Παρθενώνα. Στο ιστορικό του  μυθιστόρημα «Το νησί πέρα από την ακτή» έγραψε πως ήθελε να ξανάρθει. Η επιθυμία δεν πραγματοποιήθηκε… όπως γίνεται  και στα παραμύθια του…

Πατήστε στην εικόνα

Μπορείτε επίσης  να παρακολουθήσετε τα υπέροχα παραμυθια του Δανού  παραμυθά  Χανς Κρίστιαν Άντερσεν :

 

ΚΑΛΟ  ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ   

 

 

Τετάρτη 1 / Πέμπτη 2  Απριλίου  2020

Καλημέρα παιδιά και καλό μήνα!!   
Επιτέλους ήρθε ο Απρίλης ένας από τους  πιο όμορφους μήνες  της άνοιξης!! Μπορεί βέβαια να είμαστε μέσα κλεισμένοι –για το καλό μας φυσικά – αλλά αυτό δε μας εμποδίζει να χαρούμε τις ομορφιές της φύσης!
Ας  συνεχίσουμε λοιπόν με τις δραστηριότητές μας για σήμερα Τετάρτη 1 Απριλίου και αύριο Πέμπτη 2 Απριλίου!
Πάμε δυνατά και με όρεξη!

ΓΛΩΣΣΑ

Πρωταπριλιά!!! Σαν ψέμα μας φαίνεται ότι έχει κλείσει το σχολείο μας εδώ κι έναν μήνα!

Θυμάστε τι ωραίες  «ψεματούρες»  σκαρφιζόμαστε κάθε χρόνο τέτοια μέρα για να ξεγελάσουμε ο ένας τον άλλον;;

Ο πιο διάσημος λοιπόν ψεύτης όλων των εποχών είναι ο Βαρώνος Μινχάουζεν!! Μπορεί ο Μινχάουζεν να ήταν υπαρκτό πρόσωπο, οι ιστορίες του όμως είναι πέρα για πέρα φανταστικές. Είτε μιλούσε για το λυσσασμένο του παλτό, είτε για το πώς τον σήκωσαν στον αέρα δώδεκα αγριόπαπιες, είτε για το πώς έφτασε μέχρι το φεγγάρι, κατάφερνε πάντα να διασκεδάζει τους γύρω του. Πατήστε στην εικόνα πιο κάτω και διαβάστε κάποιες από τις φανταστικές του ιστορίες!! Σίγουρα θα διασκεδάσει κι εσάς!

Η αποστολή σας είναι: Αφού διαβάσετε π ρ ο σ ε κ τ ι κ ά  τις πληροφορίες και τις αστείες ιστορίες του Βαρώνου να γράψετε στο τετράδιο Παραγωγής  γραπτού  λόγου μια ωραία σούπερ φανταστική και φυσικά ψευτική ιστορία/περιπέτεια δική σας!! Πιστεύω ότι θα ξεπεράσετε σε φαντασία ακόμα και τον ίδιο τον Βαρώνο Μινχάουζεν!

  • Προσέχω η ιστορία μου να έχει αρχή,  μέση,   τέλος!!

  • Πατάω  στην εικόνα και διαβάζω τις ιστορίες του Βαρώνου Μινχάουζεν

  • Διασκεδάζω παρακολουθώντας ένα μέρος από την ταινία “Οι περιπέτειες του Βαρώνου Μινχάουζεν”

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Θυμόμαστε τη διαίρεση και τον πολλαπλασιασμό δεκαδικών με το 10 – 100 – 1.000

Για την Τετάρτη/Πέμπτη θα κάνετε τις ασκήσεις μέχρι την κόκκινη γραμμή και τις υπόλοιπες για την Παρασκευή! Θα τις στείλετε αφού τις έχετε τελειώσει όλες!

Αν και τα έχουμε ξαναπεί για ακούστε λίγο και την κυρία Ράνια  τι ωραία που θα σας τα θυμίσει!   

Τι ωραία που μας τα θύμισε η κυρία Ράνια!! Ας κάνουμε λοιπόν μια μικρή εξάσκηση!! (Πατήστε

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ας θυμηθούμε τα μνημεία της  Ακρόπολης!! (πατήστε   ΕΔΩ)

  • Πατήστε κι εδώ:ΕΔΩ

  • Aπαντώ  ολοκληρωμένα στην ερώτηση: «Ποιο μνημείο μου προκαλεί περισσότερο εντύπωση  και  γιατί;”  (τετράδιο  Πρόχειρο)

Παίζουμε και κάνουμε εξάσκηση στις γνώσεις μας εδώ: (μόλις πατήσω play, κοιτάζω ποιο μνημείο είναι γραμμένο στο πάνω μέρος στην πορτοκαλί γραμμή, ύστερα κοιτάω προσεκτικά τα μνημεία και πατάω στο μπλε κυκλάκι που βρίσκεται πάνω από το μνημείο που θεωρώ σωστό!!)..Καλή διασκέδαση!

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

 

  • Αυτή είναι μία εργασία  από τον κο Θανάση, που μπορείτε να την κάνετε  μέχρι  και το Σαββατοκύριακο! (Τις εργασίες του κου Θανάση και των άλλων εκπαιδευτικών του σχολείου μας μπορείτε να τις βρείτε και στην e class! Γι’ αυτό χρειάζεται να κάνετε την εγγραφή που λέγαμε!!)

  • Πατήστε ΕΔΩ

Δώστε τον καλύτερο εαυτό  σας!!

 

 

Δευτέρα 30/ Τρίτη 31  Μαρτίου 2020

Καλημέρα παιδιά ! Συνεχίζουμε τις δραστηριότητές μας για τις επόμενες δύο μέρες!

ΓΛΩΣΣΑ

  • Διαβάζουμε το κείμενο : «Το μεγάλο μυστικό» σελ.10-11,ενότητα 6 ¨Ιστορίες παιδιών¨, τεύχος β΄. Αν κάποιο παιδί δεν το έχει σπίτι του μπορεί να το διαβάσει ΕΔΩ

  • Στη συνέχεια θα απαντήσετε ολοκληρωμένα – στο τετράδιο Γλωσσικών – στις ερωτήσεις: α) Πού βρίσκεται η παρέα των φίλων και τι πρόβλημα αντιμετωπίζει; β) Με ποιον τρόπο ξεπερνούν το πρόβλημά τους;    Αν διαβάσετε με τη σειρά τις απαντήσεις σας θα έχετε φτιάξει την Περίληψη  του κειμένου!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 

Θυμηθείτε τις μετατροπές εδώ:(πατήστε στην εικόνα)

  • Και λίγο παιχνίδι με τα €υρώ (πατήστε στην εικόνα)

ΤΠΕ

  • Μπορείτε να επισκεφτείτε και την e class για ενδιαφέρουσες δραστηριότητες από την Κα Βλάχου! (Πατήστε στην εικόνα)

Καλή διασκέδαση!

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ “ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ Η/Υ”

  • Μια  μικρή βοήθεια πώς “κατεβάζουμε” στον υπολογιστή μας τα έγγραφα προκειμένου να γράψουμε τη φωτοτυπία μας, να την αποθηκεύσουμε και να τη στείλουμε!

  • Βήμα Α:  Πατάμε στον σύνδεσμο

 

  • Βήμα Β: Αφού στο κάτω μέρος του υπολογιστή μας “κατέβει” το έγγραφο το “ανοίγουμε”

  •  

 

  • Βήμα Γ: Μόλις ανοίξει θα δούμε μια πορτοκαλί μπάρα στο επάνω μέρος που δε θα μας αφήνει να το επεξεργαστούμε! Για να τη διώξουμε θα πατήσουμε πρώτα “Ενεργοποίηση επεξεργασίας”  και μετά “Αρχείο” για να αποθηκεύσουμε το έγγραφό μας.

 

  • Βήμα Δ: Αφού πατήσουμε “Αρχείο” θα εμφανιστεί αυτή η εικόνα. Πατάμε   ” Αποθήκευση ως”!!

  • Βήμα Ε : Εμφανίζεται αυτή η εικόνα. Επιλέγω πρώτα “Επιφάνεια εργασίας” γιατί εκεί θέλω να βρίσκω το έγγραφό μου και μετά “Αποθήκευση”. Τώρα το έγγραφό μου βρίσκεται στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή μου!

  • Βήμα ΣΤ : Το έγγραφο που έχω μπροστά μου δεν το χρειάζομαι. Το κλείνω πατώντας  Χ πάνω δεξιά και…”εξαφανίζεται”!!!;;;  Όχι , δεν έχει εξαφανιστεί, βρίσκεται στην επιφάνεια εργασίας μου, είναι δικό μου  πια ,μπορώ να το ανοίξω, να γράψω ό,τι θέλω και αφού τελειώσω ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ πατάω ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ !! Τώρα το στέλνω όπου θέλω με όποιον τρόπο θέλω!!

 

27/3/2020

Κλείνουμε πια τρεις εβδομάδες μακριά απ’ το σχολείο μας!

Όμως εμείς δεν το βάζουμε κάτω και συνεχίζουμε να βρίσκουμε τρόπους να επικοινωνούμε!

Τώρα θα μπορούμε να επικοινωνούμε κι απ’ τη σελίδα του σχολείου μας!

Ας θυμηθούμε λοιπόν τους Δεκαδικούς παίζοντας!!

Τα διαστημόπλοια ξέμειναν από καύσιμα και είναι έτοιμα για προσγείωση. Αναπληρώστε τα καύσιμα που τους λείπουν ώστε να προσγειωθούν ομαλά! Αυτό θα το καταφέρετε αφού στοχεύσετε σωστά! π.χ Στην εικόνα δείχνει αριστερά ότι το συνολικό ποσό που χρειάζεται το διαστημόπλοιο είναι 1,8  και εγώ έχω να στείλω 0,2! Ποιο από τα διαστημόπλοια χρειάζεται 0,2;; Αυτό που έχει 1,3 –  1,6  –  1,0 ή 1,2;; Στοχεύω και στέλνω τα 0,2 στο δεύτερο διαστημόπλοιο γιατί 1,6 + 0,2 = 1,8

Καλή εξάσκηση! (Πατήστε πάνω στον πράσινο σύνδεσμο)

https://www.mathplayground.com/galaxypalsdecimals.html

Ας  χτίσουμε καλοί μου χτίστες μια όμορφη  πυραμίδα!

Κάθε δύο τουβλάκια από κάτω  φτιάχνουν τον αριθμό από πάνω!

  • Επιλέγετε το τουβλάκι που βρήκατε ποιος αριθμός του ταιριάζει.

  • Ύστερα γράφετε τον αριθμό επιλέγοντας τους αριθμούς που είναι κάτω. Προσοχή η τελίτσα είναι η υποδιαστολή!

  • Για βοήθεια σκεφτείτε με Ευρώ!!

Είναι  κοπιαστικό αλλά αξίζει τον κόπο να χτίζεις μια όμορφη πυραμίδα!

https://www.mathplayground.com/number_conundrum_decimals.html

 

Μήπως κάποιος  θέλει να γίνει εκατομμυριούχος;; Ας δοκιμάσει τη τύχη του λοιπόν…μόνο που θέλει να ξέρεις καλό πολλαπλασιασμό!!

http://9dim-kerkyr.ker.sch.gr/pkotsis/1/millionaire-propaideia%20(Web)/index.html

 

ΒΑΛΤΕ  ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ!!  ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!